Pasakos suaugusiems. Arba Arba

Seo, backlink’ai ir authority

parašė: Rosenkreuzer · 2016-11-21 · Nėra komentarų

Kiekvienas, kuris turi internetinę svetainę ar yra kažkuo susijęs su IT verslu, supranta, kad svarbus rodiklis yra jo svetainės pozicijos paieškų sistemoje. Paprasto žmogaus kalba šnekant, tau svarbu, kad tave rastų per Google ir į svetainę ateitų lankytojai. Atėję jie atliks kažkokias konversijas, spaus ant reklamos ar kažkokiais kitais būdais tau kurs naudą. Jei tave randa Google ir kitose paieškų sistemose pirmame puslapyje, tikėtina, kad turėsi klientų, kurie naudosis tavo paslaugomis ar pirks tavo produktus. Reziumė - jei daug žmonių tave randa, turėsi daug pinigų (Pasitaiko išimčių).

Taigi, labai daug žmonių nori nieko neveikti ir uždirbti pinigus. Taip pat daug nori ir kad jų svetainė būtų rodoma aukštai paieškos sistemų rezultatuose ir juos aplankytų daug žmonių. Kai tokių žmonių būna daug, atsiranda konkurencija. Googe’lui iškyla klausimas, pagal ką man juos išrūšiuoti, kuriuos dėti į pirmą puslapį, kuriuos kišti į penktą? Kai kurie programeriai juokauja, klausdami: - Kur geriausia paslėpti lavoną? - Antrame Google puslapyje, nes į jį niekas nepereina.

Taigi, Google paieškoje aukščiausiai rodomi tie, kurie už reklamą susimoka. Net ir gigantai vadovaujasi tuo, kad kas moka pinigus, tas ir muziką užsako. Žinoma, mokama reklama gali brangiai atsieiti, jos kaina priklauso nuo konkurencijos. Pvz. milžiniška konkurencija yra greitųjų kreditų, lažybų, kazino ir seo nišose, nes ten pinigai, galima sakyti, už nieką. Kitaip tariant, ieškoma durnių ir naivių žmonių, o už pasiturintį durnių, negaila sumokėti ir 1 ar net keliasdešimt eurų už reklamos paspaudimą.

Po mokamų rezultatų, Google atvaizduoja paieškos rezultatus pagal savo algoritmą, kuris sudarytas iš daugybės parametrų, kurie saugomi po devyniomis spynomis. Žinoma, esminiai, patys svarbiausi kriterijai yra paskelbti, taip pat pranešama ir apie kai kurių kriterijų pašalinimą, pvz. meta description’as nebeturi įtakos paieškos rezultatams. Svarbiausi kriterijai, kurie įtakoja aukštas svetainės pozicijas, tai domeno (svetainės adreso) senumas, jo autoritetas, backlinkai, svetainės turinys ir vidinis seo, kuris susideda tiek iš svetainės veikimo greičio pagal Gogole Page Speed įrankio parodymus (yra daug kitų nemokamų ir gerų, kaip pvz. seocentro.com ar seo-detective.com), tiek ir metatagų teisingas panaudojimas.

Iki šios vietos galėjo būti labai nuobodu skaityti, todėl pasirinksiu vieną dalyką iš šio konteksto, kurį pritaikysiu žmonėms. Google rezultatams labai svarbu domeno autoritetas, kuris formuojamas iš atgalinių nuorodų. T.y. tikrinama, kokie puslapiai pateikia nuorodas į tavo domeną. Tarkim, jei gauni nuorodas iš labai svarbių svetainių, kaip universiteto svetainės, žiniasklaidos portalų, Google manys, kad tu darai kažką gera, nes apie tave gerai atsiliepia ar net duoda nuorodas kiti, kurie vertinami gerai. Jei į tavo svetainę ves nuorodos iš visokių nelegalių forumų, xxx svetainių ar bet kokių prieštaringos reputacijos svetainių, gali būti, kad ir Google’as priskirs tave prie nešvarių svetainių ir grus tave kuo giliau paieškos rezultatuose arba išvis užblokuos. Gyvenime yra panašiai. Tie žmonės, kurie sėkmingi, stengiasi bendrauti tik su sėkmingais žmonėmis. Su kuo bendrausi, su tuo tave ir sies. Neveltui yra posakis “Pasakyk, kas yra tavo draugai, pasakysiu, kas esi tu”. Dar yra sakoma, kad bet kokia reklama vis tiek yra reklama. Taigi, jei į savo svetainę gausi nuorodas iš prastos reputacijos, žemą domeno autoritetą turinčių svetainių, tai gausi tik tuos lankytojus, kurie tas nuorodas paspaus ir gausi tol, kol tos nuorodos bus, bet lankytojų iš paieškos sistemų negausi. Kitaip tariant, sėkmė tau nesišypsos, kol arsi, tol turėsi. Todėl bloga reklama yra blogiau nei bet kokia reklama ir turi stengtis ją sunaikinti.

Iš Google algoritmo kūrėjų galime paimti vieną analogiją ir pritaikyti gyvenime. Tarkim, jei tu turi svetainę, kurios domain authority yra 50, kas yra labai aukštas rezultatas ir tu nemėgsti kokio nors žmogaus, tarkime savo grupioko, kuris rašo blogą ir kelia savo girto nuotraukas, o jo domain autority yra žemesnis nei 20. Tarkim kokie 5. Jei sugalvosi užtraukti savo grupiokui nemalonę, pasidalindamas jo svetainės nuoroda savo svetainėje, tai labai tikėtina, kad jo svetainės domain authority pakils ir labai tikėtina, kad tavasis kris. Naujienų portalai gaili nuorodų net savo rėmėjams, įdeda tiesiog tekstą, kad neprarastų įtakos paieškos sistemose. Panašu, kad ir gyvenime kai kurie žmonės vadovaujasi taikydami panašius algoritmus ir jei ginčyjasi, tai tik su tais, kurių reputacija geresnė, nes bet koks toks kontaktas jiems atneša naudą ir tam žmogui nenaudą, o bet koks ginčas su prastos reputacijos žmogumi reikš tiesioginį pralaimėjimą ir nuostolius. Pvz. jei eisi pro stotį ir tave užkalbins bomžas ar prostitutė, prašydami pinigų ar maisto ir tave bekalbant su jais pamatys kaimynė, kuri labai mėgsta kurti pasakas ir pezelus, o tavo bendravimas su abejitinos reputacijos žmonėmis jai bus įkvėpianti skiedalų taurelė, tai tau sukurs nemalonę situaciją.

Žmonės, nuolat ieškantys intrigų ir apkalbų nėra visiškai beviltiški. Jie net gi naudojami versle, o kartais net politikoje. Surinkti nelaimingi troll’iai išnaudojami internetiniuose komentaruose juodinti oponentus ar rašyti neigiamus atsiliepimus konkurentų rekvizituose ar tiesiog skleisti blogą žinią internete. Šiandien ne tik garsūs dizaineriai kopijuoja viską iš užsieniečių, o tai bendrai tapo vos ne pamatiniu patarimu pradedant verslą - norėdamas būti sėkmingu, kopijuok kitą, kuris sėkmingas, eik pramintu taku. O kita taktika, kuri naudojama ne tik Lietuvoje - norėdamas būti geresniu už kitą, neprivalai būti geresnis už jį, tiesiog pateikt jį kaip blogesnį už save. Aš vis dar tikiu, kad gali prasimušti žmonės ne dėl kitų silpnumo, o dėl savo idėjų ar sunkaus darbo ir išgirdęs kaip kas nors ką nors juodina, įsivaizduoju, kad galiu būti sekantis jo apkalbų objektas, o jo apkalbos - tai nuoroda į mane, o tie, kas apkalba, įprastai neturi autoriteto aukštesnio nei 20. Iš jų naudos nebus nesvarbu, ką jie apie tave sakys - ar peiks ar girs. Bet naudinga juos kontroliuoti, gadinant autoritetą kitiems. Realiame gyvenime nelabai tinka žodis autoritetas, bet puikiai prasmę atspindi žodis “reputacija”. Apie trolius ir reputaciją galbūt parašysiu kitą kartą, o šįkart užbaigiu, pabrėždamas pagrindinę mintį: esi tas, su kuo bendrauji .

Patiko (3)

Rodyk draugams

Kategorijos: biški apie žmones
žymės: , , ,



0 komentarų ↓

  • Dar nėra komentarų. Būk pirmas!.

palikti komentarą